Miten pitäisi taivuttaa verbiä kyntää yksikön ensimmäisessä persoonassa imperfektimuodossa? Siis: Eilen minä kynnin/kynsin peltoa.

Posted

Miten pitäisi taivuttaa verbiä kyntää yksikön ensimmäisessä persoonassa imperfektimuodossa? Siis: Eilen minä kynnin/kynsin peltoa.

Answer

Answered
Last updated

Kotimaisten kielten keskuksen kielitoimiston mukaan oikea taivutusmuoto on kynnin.

8 votes
Was this answer helpful?
 
Do you want to leave a new question? Post your question here.

Kommentit

Add new comment

Basic HTML without CKEditor

  • Allowed HTML tags: <i> <b> <s>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.